Bye Bye Blogspot, Hello Tumblr!

Ny blogg, ny adress, samma ämne!

http://allis-mlp.tumblr.com/

Jag har velat byta blogg länge, sedan jag för några månader sedan råkade få ett google+-konto (jag lovar, jag råkade få det) och all mina bloggbilder blev synliga där för att de ligger på Picasa. Jag vill att bilderna bara syns när de är på bloggen och ingen annanstans. Nu gick det att fixa iallafall så att de inte syns på google+ men jag kände då att jag ville inte längre använda picasa och det gick det inte att göra nåt åt.

Det är lite jobbigt att google tar över allt och att man inte riktigt har kontroll över vad som ska länkas med vad. Det är en bra idé för att slippa behöva logga in på alla olika konton än och än men som i mitt fall då jag vill hålla min MLP-blogg isolerat från resten av mitt liv blir det väldigt jobbigt, speciellt när de ändrar en massa utan man har godkänt det. Jag godkände ett google+-konto bara för att jag var tvungen att göra det för att skriva till en youtube-användare och hade ingen aning om vad det sedan skulle innebära.

Så nej, hej då Blogger, hej Tumblr!

http://allis-mlp.tumblr.com/

Jag kommer att posta om några inlägg och bilder där och bit för bit tömma denna blogg. Hoppas ni gillar den nya.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar